Invloed kwaliteitsscore op je CPC (kosten per klik)

door
22 juli 2010
Leestijd: 1 minuut

De kwaliteitsscore van zoekwoorden binnen Google AdWords campagnes zijn van groot belang voor het welslagen van AdWords campagnes. Daarnaast is het een indicator van de kwaliteit van je totale campagne en het houdt direct verband met het maximaal haalbare resultaat voor een bepaald budget.

Hoe hoger de gemiddelde kwaliteitsscore van alle actieve zoekwoorden is, des te groter de kans is dat je de meest optimale cost per click (cpc) betaalt voor een positie bij de zoekresultaten. De kwaliteitsscore wordt uitgedrukt als een rapportcijfer, van 1 tot 10. Daar in de schoolbanken een 5,5 voldoende is vinden we dat binnen AdWords eigenlijk pas bij een 7.

In onderstaande tabel, welke is gebaseerd op interne en externe ervaringen, wordt de invloed van een verhoging danwel verlaging van de kwaliteitsscore gevisualiseerd.

Invloed van de kwaliteitsscore op je CPC

Je kwaliteitsscore is: Je CPC vs. kwaliteitsscore = 7 is:
10 Vermindering van 33%
9 Vermindering van 22%
8 Vermindering van 11%
7
6 Verhoging van 15%
5 Verhoging van 40%
4 Verhoging van 75%
3 Verhoging van 133%
2 Verhoging van 250%
1 Verhoging van 600%
1 Reactie

    Geef een reactie