Inbound marketing vs. outbound marketing

door
2 november 2011
Leestijd: 1 minuut

Vandaag vonden we een interessante infographic over “inbound marketing vs. outbound marketing”. Inbound marketing staat voor marketing op basis van permissie. Voorbeelden van permissie zijn: de consument neemt contact met je op, klikt op je advertentie en is opzoek naar relevatie content.  Zo geeft deze consument eigenlijk toestemming om in contact te treden. De consument is hiermee in controle in plaats van het bedrijf. De inbound marketeer is vernieuwend, terwijl de outbound marketeer vasthoudt aan traditionele middelen.

In de inleiding van deze infographic wordt het verhaal samengevat. Zolang consumenten de weg naar internet weten te vinden, zal de internet marketing industrie zich blijven ontwikkelen. De effectiviteit van traditionele marketing neemt af in vergelijking met internet marketing. Op het internet, het tweerichtingsverkeer-medium bij uitstek, verliest de traditionele marketing aanpak eveneens snel terrein terwijl nieuwe marketingvormen succes hebben door daadwerkelijke waarde toe te voegen. De consument wordt slimmer en is niet meer gediend van opdringerige marketing tactieken.

De infographic start direct met een mooi voorbeeld:

  • Traditionele marketeer: “Old marketing is any marketing that pushes products or services on customers”
  • Nieuwe marketeer: “New marketing is any marketing tactic that relies on earning people’s interest instead of buying it”

Binnen content marketing gelden volgens de auteur de volgende middelen als meest effectief:

  • Whitepapers
  • Ebooks
  • Podcasts
  • Blogs
  • Infographics (zoals deze…)

Deze blogpost, maar ook dit blog is het bewijs dat sturen op ‘inbound‘ werkt.

Infographic: Inbound marketing vs. outbound marketing

Inbound Vs Outbound Marketing Infographic – Inbound Marketing Vs Outbound Marketing [infographic]

 

Via: Mashable.com

1 Reactie

Geef een reactie