Hoe vinden consumenten een website? (onderzoek)

door
30 juni 2013
Leestijd: 1 minuut

forrester-logo-300x107Forrester is een vooraanstaand onderzoeksbureau dat jaarlijks relevante data publiceert over de status quo van ‘eBusiness’. Eén van de vaste onderdelen is het antwoord op de vraag hoe consumenten een website vinden. Als online marketeer is dit van groot belang om je budgetten daar op af te stemmen.

Relatief gezien is de grootste stijging waarneembaar vanuit de betaalde zoekresultaten (advertenties) in zoekmachines als Google (+125%)

De drie meest belangrijke verkeersbronnen zijn:

  • 54%: natuurlijke (organische) resultaten van zoekmachines
  • 32%: sociale netwerken
  • 28%: Links van andere websites

De meest opvallende wijzigingen t.o.v. vorig jaar hebben we voor je op een rijtje gezet:

  • Betaalde resultaten van zoekmachines (advertenties): van 8% naar 18% (+125%)
  • E-mails van bedrijven of merken: van 15% naar 26% (+73%)
  • Sociale netwerken: van 25% naar 32% (+28%)
  • Natuurlijke (organische) resultaten van zoekmachines: van 50% naar 54% (+8%)
  • Links van andere websites: van 31% naar 28% (-10%)

Het volledige overzicht tref je hieronder aan:

forrester-search2012-600x505

Bron: SearchEngineLand

0 Reacties

Geef een reactie