Handleiding adverteren op Facebook

door
14 mei 2011
Leestijd: 1 minuut

Adverteren op Facebook zit in de lift. Daar waar je enkele maanden geleden nog tegen interessante tarieven kon adverteren rijzen ook hierde prijzen de pan uit. Een vergelijkbare ontwikkeling zagen we enkele jaren geleden al bij Google AdWords. Dat Facebook haar adverteerders wil helpen bij het opstellen van een succesvolle Facebook campagne blijkt wel uit de ‘Best Practice Guide’ welke verleden week is gepubliceerd. Een korte samenvatting in deze blogpost.

Hoe zet je een succesvolle Facebook campagne op?

Vrij vertaald naar het Nederlands hanteert Facebook vijf richtlijnen voor een succesvolle campagne op Facebook:

  1. Werk aan een strategie die ‘social by design’ is (zorg dat social in het “DNA” van je campagne zit)
  2. Creëer een authentieke en eerlijke ‘brand voice’ (hoe je als bedrijven communiceert met je doelgroep)
  3. Zorg voor interactie
  4. Werk aan je relaties en contacten
  5. Blijf leren

“Build, engage and amplify”. Deze drie elementen vormen het zogenaamde ecosysteem van een Facebook camapgne. In de handleiding (14 pagina’s, Engelstalig) wordt concreet omschreven hoe, waarom en wanneer je bepaalde instrumenten zoals Like Ads, Newsfeeds of Facebook Ads inzet.

Download de handleiding voor adverteren op Facebook of blader door de best practice guide hieronder.

0 Reacties

Geef een reactie