Drie interessante visies op social media

door
29 december 2011
Leestijd: 2 minuten

Social media is niet zo nieuw en complex als het wordt voorgeschoteld. Daarover hebben we het afgelopen jaar al de nodige gesprekken gevoerd met opdrachtgevers, partners en concullega’s. Zo af en toe lees je blogs die dezelfde visie verkondigen. Tijd dus om er eens een drie in de spotlights te plaatsen:

  1. Praat eens met je warme bakker
  2. Social media mag dan geen hype zijn, gehyped wordt het wel
  3. Weg met de social mediastrategie!

“Praat eens met je warme bakker”

Auteur: Luuk Koelman
Het begint een epidemie te worden. Iedereen ‘moet’ iets met social media. Laatst sprak mijn warme bakker me verontrust aan. “Jij zit toch veel op internet hè? Wat denk jij, zou ik iets moeten doen met Twitter?” En nadat ik hem niet begrijpend aanstaarde: “Facebook dan?”
Moraal van het verhaal: “Ga eerst eens na wíe je wilt bereiken, wat is je doel? Dáárbij zoek je vervolgens het juiste communicatiemiddel”

 

“Social media mag dan geen hype zijn, gehyped wordt het wel”

Auteur: Carl Weenink
Authentiek zijn. Eerst geven. De mantra’s van de ondernemer die Twitterend, bloggend en Facebookend het evangelie van de Social Media predikt. Prachtig, maar soms heb ik het idee dat ze iets over het hoofd zien. Geld verdienen bijvoorbeeld.
Moraal van het verhaal: “Benader het als een ondernemer. Reken uit wat het je kost en wat het je oplevert. Durf nee te zeggen. En als je besluit het toch te doen, doe het dan alstublieft doordacht”

 

“Weg met de social mediastrategie!”

Auteur: Renate Verloop
Is jouw organisatie ook bezig met het ontwikkelen van een social mediastrategie? Denk dan eens goed na of je op de goede weg bent. Want waarom zou je een strategie maken voor de inzet van een middel? Het is veel beter om na te denken over een strategische inzet van online communicatie om je organisatiedoelen te bereiken.
Moraal van het verhaal: “Wat nou social mediastrategie, juist; gewoon marketing strategie”

 

Begin januari 2012 publiceer ik mijn persoonlijke visie op social media op dit  blog en op FrankWatching!
0 Reacties

Geef een reactie