De toekomst van klantbeleving (video)

door
9 juli 2012
Leestijd: 2 minuten

BlackBerry neemt een kijkje in de toekomst van de beleving van de klant binnen de retail omgeving. In de video ‘the future of customer experience’ zie je een jonge vrouw gebruik maken van mobiele technologie om zich te identificeren, en vervolgens te zoeken naar een outfit voor een bruiloft. In de video wordt tevens ingegaan op hoe je als retailer de mobiele technologie kunt gebruiken om in de toekomst beter samen te werken met je klanten en leveranciers, maar ook hoe sneller te reageren op trends en vragen van klanten.

Achtereenvolgens worden onderstaande trends en technologische ontwikkelingen gedemonstreerd. Overduidelijk is dat het gebruik van mobiele apparaten nog meer wordt ingebed in ons dagelijkse leven:

  • Device integration (TV i.c.m. smartphone en tablet)
  • Mobile & Social (integratie adresbroek om snel producten te delen met je vrienden)
  • Retail promotion (kortingen en acties)
  • Immediate customer response (product ligt voor je klaar bij de kassa met nummer 123)
  • Multichannel (online besttellen, offline afhalen)
  • Cross selling (anderen kochten ook)
  • Retail management (beheer van ‘best verkochte producten’, incl. mogelijkheid om direct bij te bestellen bij leverancier/fabrikant)
  • Realtime analytics (te allen tijde inzicht in verkopen per winkel/verkoper/productgroep etc.)
  • Instant inventory control (inzicht in voorraadgegevens en verwachtingen qua tekorten)
  • Supply chain management (onderlinge samenwerking en integratie tussen winkel en leverancier)
  • Social trend analysis (wat is hip op dit moment?)
  • Supplier collaboration (contact met de volledige keten)
  • Unified communications (realtime contact tussen retailers en leveranciers via chat, instant messaging, voip of video conferenties)
  • Demand driven (vraaggestuurde martkbenadering, 0.a. o.b.v. data)
  • Location based (melding op je smartphone: je bent dichtbij winkel x)
  • Augmented (welke winkels zijn gevestigd er in deze straat?)
  • Point of sale (intelligente koppelingen waarmee de verkoper/adviseur in de winkel inzicht heeft in behoeften en ‘verlanglijstje’)
  • Personalised promotion (gepersonaliseerde acties en kortingen)
  • The connected home (domotica-achtige oplossingen; je smartphone geeft aan dat iemand voor de voordeur staat)
  • Tracked, Traced, Delivered (onderlinge wisselwerking tussen postbode en klant tot moment van overdracht)

In de ruim drie minuten durende video krijg je een beeld van hoe de detailhandel er in de nabije toekomst uit zou kunnen zien:

0 Reacties

Geef een reactie