De 5 principes van word-of-mouth marketing

door
21 november 2011
Leestijd: 1 minuut

Afbeeldingsresultaat voor WOMMA Summit in Las VegasVorige week was het WOMMA Summit in Las Vegas: hét jaarlijks terugkerend evenement voor “Word of Mouth”  marketing. WOMMA staat voor Word Of Mouth Marketing Association en aangesloten leden hebben de ambitie om “talkable brands” te creëren. Dit zijn merken waar gepraat wordt. Ter promotie van de associatie hebben ze een video gemaakt die ingaat op de vijf principes van mond-tot-mondreclame. Het is en blijft één het meest belangrijkste marketinginstrumenten.

Om positieve mond-tot-mond marketing te genereren zijn vijf verschillende principes belangrijk volgens WOMMA. In deze 3 minuten durende video van WOMMA wordt een helder beeld geschetst (letterlijk…) van de 5 principes,  welke worden uitgelegd aan de hand van Taco verkoper!

Om het nog even samen te vatten hier de 5 principes van Word of Mouth reclame  op een rij:

Credible (geloofwaardig): Een merk moet geloofwaardig en authentiek zijn.

Respectful (toon respect): Een merk moet transparant en geloofwaardig zijn.

Social (wees sociaal): De verhalen van een merk moeten gemakkelijk deelbaar zijn.

Measurable (meetbaar): Maak van word-of-mouth een succes indicator van je bedrijf en maak WOM meetbaar.

Repeatable (herhaalbaar): Het gaat niet om een eenmalige campagne, het gaat om een consistente merkbeleving.

 

Meer lezen over het WOMMA Summit? Surf dan door naar ana.net. Wil jij weten hoe je deze 5 principes zelf het beste kan toepassen in jouw bedrijf? Neem dan is contact met ons op!

2 Reacties

Geef een reactie