Social media en HRM

22 april 2011

Voor REEF zijn we gisteren (21 april) met 45 HR professionals in de High Tech Campus in Eindhoven aan de slag gegaan met strategische kansen en inzet van sociale media voor HRM. Sociale media als hulpmiddel voor de arbeidsmarkt? Die vraag stond centraal tijdens deze REEFdeeltkennis bijeenkomst.

Naast een uitgebreide toelichting over de geschiedenis van social media, cijfermatige onderbouwing, de vraag ‘wat is social media’ en een aantal sprekende voorbeelden hebben we ook de positionering en rol van sociale media binnen besproken. Dat begint met je eigen organisatie op basis van het businessmodel van Osterwalder maar ook de positie van social media binnen het totale pakket aan (online)marketing- en communicatiemiddelen wat je anno 2011 tot je beschikking hebt. Laatste onderwerp voor de pauze waren trends, ontwikkelingen en kansen voor professionals actief in de arbeidsmarkt.

Na de pauze hebben we in een informele sfeer in groepen van 6 gezamenlijk een brug geslagen van theorie naar praktijk. Interactieve brainstormsessies en interessante discussies waren het logische gevolg van het doel van de groepsopdracht: wat is mijn belangrijkste vraag over social media? (al dan niet in combinatie met HR). Voor het antwoord op deze vraag, wat immers voor iedere organisatie anders is, hebben we een aantal handvaten aangereikt waarmee de deelnemers ‘morgen’ aan de slag kunnen.

Voor de geïnteresseerde deelnemers is hieronder de presentatie terug tevinden:

View more presentations from RobdeGroot

Het theoretisch raamwerk van Gene Smith wat als een van de laatste sheets is behandeld kun je tevens hieronder in groot formaat bekijken door op de afbeelding te klikken:

Gene Smith - Social-Media-inzet-HR

Tot slot een korte sfeerimpressie van de avond:

0 Reacties

Geef een reactie